Jei įprasti metodai neveikia, ieškokite darbo kūrybingai

„Man jau buvo batai su pinigais, o mokslo metai dar nebuvo prasidėję, iš tiesų – žvėriškai ieškojau darbo, tačiau vis nesėkmingai“, – mintis dėsto Raimondas Bružas, kuris prieš keletą metų baigė magistrantūros studijas Herninge, Danijoje.

Vaikinas pasakoja, jog turint labai ribotą kiekį pinigų ir žinant, kad po savaitės gali tekti priimti kraštutinį sprendimą – krautis lagaminus ir net studijų nepradėjus važiuoti namo, į galvą ima lįsti kūrybiškiausios mintys.

„Nepamenu, kaip tiksliai sugalvojome pasigaminti marškinėlius, skelbiančius, jog ieškau darbo“, – pasakoja Raimondas, kuris po miestą migravo vilkėdamas baltus marškinėlius su savo telefono numeriu bei užrašu „Ieškau darbo! Čia ne pokštas!“. Vaikinas teigia, jog darbo dėl dėvimos aprangos taip ir negavo, tačiau jį ėmė atpažinti visas miestas.

„Darbo pasiūlymas atėjo, kai tikrai jau buvau besipakuojantis lagaminus. Matyt, taip ir būna – parodyk pastangas ir fortūna ims šypsotis“.

Raimondas Bružas, nuotr. iš asmeninio albumo

Raimondas Bružas, nuotr. iš asmeninio albumo

Darbo rinka tikriausiai visuomet ir visur būna arši. Žinant, jog darbo ieško šimtai panašių į tave, reikia galvoti, kaip išsiskirti iš kitų kandidatų ir būti matomu minioje. „CareerBuilder“ – darbo paieškos portalas – apklausė 2076 atrankas vykdančius darbuotojus bei žmogiškųjų išteklių specialistus, norėdamas sužinoti, kokie buvo patys įsimintiniausi ieškančiųjų darbo metodai, padėję kandidatams gauti darbą, arba nevykę bandymai, kurių būsimieji darbdaviai nesuprato.

10 kūrybingų būdų, padėjusių gauti darbą

  1. Kandidatas prisistatymui panaudojo reklamos švieslentę prieš darbdavio biurą
  2. Kandidato gyvenimo aprašymas atkeliavo priklijuotas prie šokolado plytelės
  3. Į darbo pokalbį kandidatas atvyko dėvėdamas kostiumą, kur pro baltus marškinius švietė raudoni marškinėliai su užrašu „Hire me, I work hard“
  4. Ieškantysis darbo paprašė darbo pokalbį rengti ispaniškai, norėdamas įrodyti, kad išmano kalbą
  5. Kandidato gyvenimo aprašymas priminė kortelę, kviečiančią į vestuves, o ne įprastą A4 formatą
  6. Neturintis darbo žmogus užlipo ant stogo ir paklausė jį remontuojančio žmogaus, ar nereikia pagalbos
  7. Žmogus atliko dainą, kurioje nusako, kodėl yra geriausias kandidatas
  8. Kandidatas, eidamas į darbo pokalbį, pasisiūlė pagelbėti darbdavio asistentui, kuris beveik ėjo iš proto kopijuodamas lapus
  9. Kandidatas pastebėjo kompanijos interneto puslapyje esančią klaidą ir atsiuntė laišką su nurodymais, kaip ją ištaisyti
  10. Kandidatas atsiuntė savo gyvenimo aprašymą ir motyvacinį laišką butelyje

Aišku, pavyzdžių yra ir daugiau, o aukščiau nurodyti yra tie, kurie labiausiai įstrigo apklaustiems atrankų specialistams. Tyrimui vadovavęs „CareerBuilder“ žmogiškųjų išteklių viceprezidentas Rosemary Haefneris sakė, jog kiekvienas ieškantis darbo turėtų atkreipti dėmesį ir įvertinti, kokia kompanija ieško darbuotojų, kas jiems galėtų būti patrauklu, nes tai, kas tiks renginių organizavimo bendrovei, matyt, nepatiks teisininkų kompanijai.

Taip pat R. Haefneris pataria: „Jei jau planuojate besikreipdamas dėl darbo ar darbo pokalbyje daryti ką neįprasto, pirmiausia paklauskite savęs, ar tai, ką darote, atitinka jūsų įgūdžius ir patirtis, darbo poreikius ir reikalavimus. Jei jūsų atsakymas yra ne, tai ženklas, jog pasirinktas metodas yra netinkamas“.

Sigita Juknevičiūtė, nuotr. iš asmeninio albumo

Sigita Juknevičiūtė, nuotr. iš asmeninio albumo

Personalo specialistė Sigita Juknevičiūtė, daugiau kaip 4 metus vykdanti darbuotojų atrankas, dalinasi patirtimi, jog paskutiniuoju metu Lietuvoje kandidatai pradėjo į darbo paieškas žiūrėti taip pat kūrybiškiau – ieško įdomių sprendimų CV formatui, rašo originalų motyvacinį laišką ir išmeta šabloniškas frazes, nebijo pasiskambinti ir trumpai pristatyti save žodžiu, kad sustiprintų CV įspūdį.

„Aš pati visada labiau atkreipiu dėmesį į gyvenimo aprašymo individualumą, o ne standartinį, internete randamą pavyzdį. Taip pat įspūdį palieka kandidatai, kurie, net ir neprašomi, atsiunčia motyvacinį laišką su aiškiai aprašytomis ir pozicijai tinkančiomis savo stipriosiomis savybėmis. Žinoma, nederėtų persistengti ir CV rašyti įmantriais šriftais ar kiekvieną teksto dalį spalvinti vis kita spalva. Svarbu, kad CV būtų tvarkingas su struktūruotai pateikta informacija“, – teigia Sigita.

Tačiau dalis kandidatų visgi neišvengia ir klaidų: neatidžiai skaito skelbimą, neseka jame įvardintų instrukcijų (pavyzdžiui, laiško temos laukelyje nenurodo pozicijos pavadinimo ir jo CV pasimeta tarp kitų laiškų). Gana dažna klaida, kuri sutrukdo kandidatui būti pakviestam į pokalbį, yra gramatinės ir stiliaus klaidos.

Pokalbio metu kandidato įvaizdį gali sugriauti jo motyvacijos stoka, nežinojimas, kokio darbo jis iš tiesų nori bei negebėjimas išskirti savo stiprybių.

Taigi, darbo ieškantieji, turėtų į tai įdėti pastangų, o gebėjimas įrodyti savo pranašumą ar išskirtinumą tarp kitų kandidatų, suteikia didesnį šansą išgirsti frazę „mes norime jus pakviesti prisijungti prie kolektyvo“, tačiau svarbu įvertinti, ar pasirinktos priemonės yra tinkamos.

Straipsnio autorė Giedrė Simanauskaitė
euroblogas

Tau gali būti įdomu: